Σίγουρα αρκετοί από εσάς που έχετε κάποια ιστοσελίδα, έχετε ασχοληθεί λίγο ή πολύ με την προώθηση Affiliate προϊόντων. Άλλοι το επιτύχατε σε μεγαλύτερο βαθμό, άλλοι σε μικρότερο, κάποιοι κερδίζεται ίσως χιλιάδες ευρώ το μήνα, ενώ κάποιοι άλλοι ακόμη ψάχνεστε. Αφορμή για αυτόν τον οδηγό είναι τα συνεχόμενα μηνύματα που λαμβάνω καθημερινά στο twitter μου, τα οποία έχουν τίτλους όπως τα παρακάτω:
Γίνεται εσείς το αφεντικό.
Κερδίστε 1000 ευρώ τη μέρα.
Απλά κάντε κλικ 3 φορές και κερδίστε χρήματα.
Απολύστε το αφεντικό σας.
Αυτό όπως είναι φυσικό μας δίνει την αίσθηση πως όλοι προωθούν το ίδιο προϊόν την ίδια στιγμή. Αυτό φυσικά εγείρει και ένα ακόμη ερώτημα “Είναι δυνατόν να προωθήσω ένα προϊόν το οποίο έχει προωθηθεί σε τόσο μεγάλο βαθμό;” Η απάντηση είναι απλή. Είναι εφικτό να προωθήσουμε ένα τέτοιο προϊόν ή υπηρεσία, αλλά πρέπει να το κάνουμε διαφορετικό τρόπο από αυτό που κάνουν οι υπόλοιποι. Αυτό που έχει σημασία είναι να είμαστε πιο στρατηγικοί και να εργαζόμαστε πιο έξυπνα από τους υπόλοιπους.
Είναι λογικό ότι για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να εργαστούμε σκληρά, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει απαραίτητα να εργαζόμαστε σκληρότερα από τους άλλους. Ακολουθώντας στρατηγικά βήματα μπορείτε να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους και να κάνετε περισσότερες πωλήσεις με λιγότερο κόπο.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να αναλογιστείτε ποια προϊόντα αξίζουν την προσοχή σας. Η πραγματικότητα είναι ότι όλα τα προϊόντα δεν είναι κατάλληλα για προώθηση και αυτό γιατί τάζουν λαγούς με πετραχήλια. Καλό θα ήταν λοιπόν να προωθούμε προϊόντα που έχουν δείξει πως αντέχουν στο πέρασμα το χρόνου.
Ας δούμε τώρα όμως τις βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθήσουμε στην προώθηση ενός προϊόντος.
Μην χρησιμοποιείτε τις προεπιλεγμένες διαφημίσεις. Μην βάζετε το κείμενο που σας δίνει ο Affiliate. Κάποιες εταιρίες affiliate ισχυρίζονται ότι έχουν υπαλλήλους που γράφουν ads ή ότι οι ίδιοι είναι γνώστες. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν ισχύει ή ότι είναι κακό. Σκεφτείτε όμως να κάνει κάποιος μια αναζήτηση και να εμφανιστούν σελίδες που πιθανότατα προωθούν το ίδιο προϊόν και οι περισσότεροι να έχουν το ίδιο κείμενο στις διαφημίσεις που σας δίνει ο affiliate. Το αποτέλεσμα θα είναι ο καταναλωτής να σκεφτεί “Ωχ το έχω δει ξανά αυτό, δεν ενδιαφέρομαι” και ουσιαστικά όλες οι διαφημίσεις να γίνονται αόρατες. Για αυτό το λόγο παρότι αρκετοί επισκέπτες σε μια ιστοσελίδα βλέπουν τις διαφημίσεις, τις αγνοούν παντελώς. Για αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να μην βάζετε αυτές τις διαφημίσεις που σας παρέχει το affiliate network σας. Αυτό που θα συνιστούσα να κάνετε είναι να αλλάξετε τον τίτλο ή/και τις παραγράφους είτε γράφοντας τις από την αρχή ή αλλάζοντας τη σειρά τους. Με αυτό τον τρόποι μπορείτε να δείτε δραματικά αποτελέσματα.
Επικεντρώστε την προσοχή σας σε ένα πρόβλημα. Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που προκύπτουν στον χώρο των πωλήσεων είναι ότι προσπαθούμε να ρωτήσουμε στους πελάτες μας να πάρουν πολλές αποφάσεις μαζί. Σκεφτείτε λοιπόν να θέλετε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο και ο πωλητής εκεί να σας ρωτήσει τι χρώμα θέλετε να έχει το αυτοκίνητο σας; Αυτόματα μπορεί να σκεφτείτε άλλα χρώματα από άλλες αντιπροσωπίες και να του πείτε πιο θέλετε ή να του πείτε δεν έχω αποφασίσει ακόμη και ότι θα πρέπει να το σκεφτείτε. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα προβείτε εκείνη τη στιγμή στην αγορά και πιθανότατα να μην αγοράσετε καν το αυτοκίνητο από αυτή την αντιπροσωπεία ή εταιρία γενικότερα, επειδή απλά δεν έχουν το χρώμα που θέλετε. Ένα έμπειρος πωλητής σε αυτή την περίπτωση δίνει εναλλακτικές στους ενδιαφερόμενους. Αντί λοιπόν να ρωτήσει τι χρώμα θέλετε να έχει το αυτοκίνητο σας, θα μπορούσε να πει, θέλετε να έχει κόκκινο ή μπλε χρώμα; Ουσιαστικά αυτές είναι ερωτήσεις του τύπου ναι ή όχι και έτσι ακριβώς θέλετε να είναι η διαφήμιση που θα έχετε στην ιστοσελίδα σας. Είναι απαραίτητο λοιπόν να παρουσιάζεται τα οφέλη του προϊόντος και ο ενδιαφερόμενος να μην μπορεί να αρνηθεί να κάνει κλικ.
Πρέπει δηλαδή να έχουμε πάντα στο νου μας δύο πράγματα:
1. Ένα μυαλό που είναι μπερδεμένο δεν μπορεί να πάρει μια ξεκάθαρη απόφαση.
2. Η διαφήμιση μας πρέπει να είναι φτιαγμένη με τέτοιο τρόπο που να παρακινεί τον ενδιαφερόμενο να κάνει κλικ.
Προωθήστε τα οφέλη του προϊόντος και όχι τα χαρακτηριστικά του. Αρκετοί είναι αυτοί που προσπαθούν να προωθήσουν ένα προϊόν παρουσιάζοντας τα χαρακτηριστικά του. Αυτό όμως που θα καθορίσει για το αν θα κάνει κλικ ο ενδιαφερόμενος είναι ποια θα είναι τα οφέλη από αυτό το προϊόν. Αυτό σημαίνει ότι η διαφήμιση που θα δημιουργήσουμε πρέπει να μιλά για το τι θα κάνει το προϊόν στον ενδιαφερόμενο και τι προβλήματα θα του επιλύσει. Οι άνθρωποι σε γενικές γραμμές ενδιαφερόμαστε για το τι θα κερδίσουμε από κάτι και αυτό ακριβώς θέλουμε να τους παρουσιάσουμε. Για παράδειγμα, θέλω να αγοράσω ένα αυτοκίνητο που να έχει αερόσακους. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Αυτό που σκεφτόμαστε όμως όταν αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο με αερόσακους είναι το αίσθημα ασφάλειας και ξεγνοιασιάς που μας προσφέρει. Αυτό που αγόρασα λοιπόν είναι ξεγνοιασιά και όχι αερόσακους. Κάποιος άλλος μπορεί για παράδειγμα να θέλει να αγοράσει μία μηχανή όχι για τα χαρακτηριστικά της, αλλά επειδή θα αρέσει περισσότερο στο άλλο φύλλο κλπ.
Μην στέλνετε απευθείας ενδιαφερόμενους στην εταιρία. Αυτό θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι εξαρτάται και από την περίσταση. Παρόλα αυτά ας δούμε λίγο αναλυτικότερα αυτό το παράδειγμα. Φτιάχνετε μία ωραία διαφήμιση και ξεκινάτε να κάνετε προώθηση μέσω PPC, πχ του Google Adwords. Ποιον προωθείτε με αυτό τον τρόπο; Την εταιρία φυσικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρίες να χτίζουν τη φήμη τους και φυσικά τις λίστες με τα email, προκειμένου να έχουν άμεση επαφή με τους ενδιαφερόμενους. Εσείς θα κάνετε κάποιες πωλήσεις, αλλά η εταιρία που προωθείτε θα βγάλει πολύ περισσότερα απ’ όσο φαντάζεστε.
Είναι πιο λογικό λοιπόν να φτιάξετε μία ιστοσελίδα που θα προωθείτε τα διάφορα προϊόντα και έτσι σταδιακά θα στήσετε εσείς ο ίδιος την δική σας λίστα με email και θα μπορείτε φυσικά να προωθείτε άμεσα διάφορα προϊόντα στους ενδιαφερόμενους.
Φτιάξτε ένα email που θα απαντά αυτόματα στα μηνύματα και συμπεριλάβετε και την ιστοσελίδα σας μέσα στα μηνύματα. Επίσης κάτι ακόμη που πρέπει να έχετε στο νου σας είναι ότι για να κάνει κλικ κάποιος από το email και να μπει στην ιστοσελίδα σας πρέπει να έχει ένα κίνητρο. Είναι λογικό λοιπόν να στέλνετε απλά σύντομες περιλήψεις ή την αρχή ενός άρθρου και παρακάτω να έχει την ένδειξη διαβάστε περισσότερα και να μπαίνει μέσα στην ιστοσελίδα σας. Οι περισσότεροι άνθρωποι αν τους ενδιαφέρει ένα άρθρο, θα το διαβάσουν ολόκληρο, οπότε αναγκαστικά θα κάνουν κλικ.
Φτάσαμε λοιπόν στο τέλος του πρώτου μέρους και αναλύσαμε τα παρακάτω:
- Μην χρησιμοποιείται τις ίδιες διαφημίσεις που χρησιμοποιούν όλοι.
- Η διαφήμιση σας πρέπει να επιλύει ένα πρόβλημα κάθε φορά.
- Προωθήστε οφέλη και όχι χαρακτηριστικά του προϊόντος.
- Φτιάξτε τη δική σας λίστα με mails και όχι της εταιρίας.
- Δώστε τους εναλλακτικές – πολλαπλούς τρόπους για το πως να απαντήσουν γρήγορα στη διαφήμιση σας.
Σχετικά άρθρα: