Κατασκευή Eshop

Το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον Αλέξανδρος Ίτσιος

Ονομάζομαι Αλέξανδρος Ίτσιος και είμαι ο ιδρυτής της κοινότητας του ifeed. Eίμαι Co-founder της EnterLogic που ειδικεύεται κυρίως στο Internet Marketing. Σκοπός μου είναι να δείξω στον αρχάριο internet marketer, καθώς επίσης και τον επιχειρηματία που μόλις μπήκε στον χώρο του internet, πως να φτιάξει μια επικερδή διαδικτυακή επιχείρηση. Σε περίπτωση που θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου, μπορείτε να με βρείτε στο Facebook, Twitter και Google Plus.


Παίρνοντας την απόφαση να κατασκευάσετε ένα eshop, μπορεί να αποδειχτεί μεγάλη πρόκληση, μιας και οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που μπορεί να οδηγήσουν την ιστοσελίδα σας στην επιτυχία ή στη μετριότητα, μαζί με τα χιλιάδες άλλα eshop που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

Πριν συνεχίσω λοιπόν, θα αναλύσω κάποια από τα βασικότερα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι επιχειρηματίες όπως εσείς που επιθυμείτε να φτιάξετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Προώθηση eshop

Η πρώτη και βασικότερη παράμετρος είναι ο τρόπος με τον οποίο θα προωθήσετε το eshop σας. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες με τους οποίους έρχομαι σε επαφή έχουν την πεποίθηση ότι το μόνο που χρειάζονται είναι απλά να κατασκευάσουν την ιστοσελίδα τους και ξαφνικά θα αρχίσουν να έχουν έσοδα με κάποιο μαγικό τρόπο. Αυτή η λογική είναι πέρα για πέρα λάθος, μιας και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να είναι επιτυχημένο, πρέπει να έχει κάποια μέθοδο προώθησης. Αυτή μπορεί να είναι το SEO, το Google Adwords, το Affiliate Marketing, η διαφήμιση μέσα από το Facebook κ.α. Αν δεν γνωρίζετε επομένως τη μέθοδο με την οποία θα προωθήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, αυτό θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να ρωτήσετε την εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή του eshop σας. Χωρίς μια πετυχημένη internet marketing στρατηγική, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να πετάξετε τα χρήματα σας, μιας και το eshop σας δεν θα έχει την απαραίτητη προβολή για να σας φέρει ενδιαφερόμενους, οι οποίοι εντέλει θα αγοράσουν τα προϊόντα σας.

Μέθοδοι Πληρωμών

Ο δεύτερος παράγοντας είναι ο τρόπος με τον οποίο θα δέχεστε τα χρήματα από τις online συναλλαγές. Για παράδειγμα αρκετές τράπεζες στην Ελλάδα δεν δίνουν εύκολα έγκριση για την δημιουργία εταιρικού τραπεζικού λογαριασμού, ο οποίος θα δέχεται χρήματα από online συναλλαγές. Σε αυτή την περίπτωση η εταιρία κατασκευής eshop πρέπει να σας προτείνει τις διαθέσιμες εναλλακτικές. Κάποιες από αυτές είναι το paypal, η αντικαταβολή και το viva payments, με το οποίο μπορείτε να λαμβάνετε εκεί τα χρήματα σας πρώτα και έπειτα να τα μεταφέρετε στον τραπεζικό σας λογαριασμό.

Έξοδα Αποστολής

Τα έξοδα αποστολής αποτελούν ένα ακόμη εμπόδιο στην επιτυχημένη διεξαγωγή της online παρουσίας σας. Ο καταναλωτής πάντα σκέφτεται το κόστος μεταφοράς, μιας και αν είναι υψηλό, τότε υπάρχει μεγάλη περίπτωση να μην αγοράσει. Σε περίπτωση που δεν έχετε μάθει ποια είναι τα κόστη μεταφοράς, τότε θα έπρεπε να απευθυνθείτε πρώτα σε εταιρείες που αναλαμβάνουν τη μεταφορά προϊόντων.

Σχεδιασμός και κατασκευή eshop

Ο σχεδιασμός του eshop είναι και αυτός καίριας σημασίας, μιας και αυτό είναι που θα μετατρέψει τον απλό επισκέπτη σε πελάτη. Αρκετοί επιχειρηματίες προκειμένου να μειώσουν το κόστος κατασκευής eshop, μπορεί να απευθυνθούν σε ερασιτέχνες ή να προσαρμόσουν ένα έτοιμο εικαστικό. Αν και αυτό είναι μία πιο οικονομική μέθοδος, σταδιακά θα δείτε πως το eshop σας ενδεχομένως να μην αποδίδει παρότι έχει επισκέπτες και έτσι το κόστος διαφήμισης να πάει χαμένο και να έχετε ζημία. Αν αποφασίσετε να κατασκευάσετε ένα eshop, καλό θα ήταν να αποφασίσετε να σας δημιουργήσουν ένα μοναδικό εικαστικό, προσαρμοσμένο στα μέτρα και τις ανάγκες της επιχείρησης σας. Έτσι θα εξοικονομήσετε περισσότερα χρήματα απ’ όσο νομίζετε. Τα μοναδικά εικαστικά μπορούν εύκολα να παραμετροποιηθούν από την εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή του eshop σας και έτσι θα μπορείτε να κάνετε αλλαγές, οι οποίες θα βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία αγορών. Για παράδειγμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες οι οποίες σας δείχνουν που κοιτάνε οι περισσότεροι χρήστες, που κάνουν κλικ και γενικά τι κινήσεις κάνουν μέσα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Επίσης, μπορείτε να εγκαταστήσετε υπηρεσίες οι οποίες καταγράφουν την αποτελεσματικότητα της ιστοσελίδας σας και να δείτε ποιες εκδόσεις του site αποδίδουν περισσότερο.

Διαχείριση Eshop

Το τελευταίο βασικό εμπόδιο στο οποίο θα έρθετε αντιμέτωποι, είναι η διαχείριση του eshop σας. Κάποιες εταιρείες κατασκευής eshop κρατάνε αυτοί τη διαχείριση της ιστοσελίδας, οπότε χρεώνουν έξτρα την καταχώρηση προϊόντων. Σε άλλες περιπτώσεις, χρησιμοποιούν δύσχρηστες πλατφόρμες eshop, οι οποίες μπορεί να μη σας βολέψει λόγω πολυπλοκότητας. Πριν αποφασίσετε να αναθέσετε την κατασκευή του eshop σας, πρέπει να είστε σίγουροι ότι θα έχετε την πλήρη διαχείριση και ότι εσείς θα έχετε τη δυνατότητα να περνάτε τα προϊόντα.

Κυριότερες πλατφόρμες για κατασκευή Eshop

Τώρα που έχετε μία βασική ιδέα για τους βασικούς φραγμούς που έχουν οι ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, θα σας παρουσιάσω τις κυριότερες ανοιχτού κώδικα πλατφόρμες, με τις οποίες στήνονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Από τις πιο γνωστές πλατφόρμες στην Ελλάδα, είναι το virtuemart που είναι πρόσθετο του Joomla. Στο παρελθόν δοκίμασα τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, αλλά η πολυπλοκότητα του είναι αυτό που με έκανε να μην το επιλέξω, σε συνδυασμό με τη η δυσκολία στις αναβαθμίσεις και στο που τελικά θα καταλήξει η πλατφόρμα με τις συνεχόμενες αλλαγές.

Magento Eshop

Το magento είναι μία από τις γνωστότερες πλατφόρμες παγκοσμίως και έχει αρκετές δυνατότητες. Το κυριότερο μειονέκτημα της είναι το γεγονός ότι έχει τεράστια βάση δεδομένων και έτσι ένα απλό πακέτο φιλοξενίας ιστοσελίδων συνήθως δεν καλύπτει τους περισσότερους. Το αποτέλεσμα είναι να χρειαστείτε να καταφύγετε σε πιο δαπανηρά πακέτα και εκεί που πληρώνατε 50 με 200 ευρώ το χρόνο για φιλοξενία, να αναγκαστείτε να πάτε σε κάποιο πακέτο vps τουλάχιστον, το οποίο μπορεί να κοστίζει 50 – 90 ευρώ το μήνα. Κατά τα άλλα, το magento θεωρείται ο βασιλιάς των ecommerce και στο εξωτερικό ένα μεγάλο μερίδιο το χρησιμοποιεί.

Prestshop Eshop

Το prestashop αν και πιο νέο στην αγορά, κατάφερε γρήγορα να πάρει αρκετά μεγάλο μερίδιο και αρκετοί το χρησιμοποιούν. Είναι γρήγορο και ασφαλές, παρόλα αυτά η διαχείριση του είναι αρκετά πολύπλοκη για τον μέσο διαχειριστή του ηλεκτρονικού καταστήματος, για αυτό και το αποφεύγω.

Ubercart Eshop

Γνωστή πλατφόρμα είναι και το ubercart με το drupal. Το κυριολεκτικά χαοτικό του διαχειριστικό του όμως, θα αποτρέψει το μέσο επιχειρηματία να το χρησιμοποιήσει επαρκώς και να το μάθε.

OpenCart Eshop

Το open cart είναι μία πλατφόρμα ecommerce, η οποία έχει πιθανότατα το πιο εύχρηστο διαχειριστικό. Είναι ελαφρύ, γρήγορο και ασφαλές. Το opencart αποτελούσε την κύρια πλατφόρμα με την οποία κατασκεύαζα ηλεκτρονικά καταστήματα τα προηγούμενα χρόνια, μέχρι που αναπτύχθηκε σε ικανοποιητικό επίπεδο το woocommerce.

Woocommerce eshop

Το woocommerce είναι ένα πρόσθετο, με το οποίο μπορείτε να μετατρέψετε το wordpress σε ηλεκτρονικό κατάστημα. Έτσι μπορείτε να συνδυάσετε και τις δυνατότητες blogging που έχει. Ο κύριος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιώ woocommerce, είναι επειδή μπορεί να δώσει τη δυνατότητα να έχετε blog, στατικές σελίδες κ.α., σε συνδυασμό με δυνατότητες ecommerce, το οποίο το κάνει το καλύτερο εργαλείο κατά την άποψη μου.

Ολοκληρώνοντας τις απόψεις μου για τα eshop

Πιθανότατα κάποιοι από εσάς να διαφωνήσετε με την παραπάνω επιλογή πλατφόρμας, παρόλα αυτά όπως ανέφερα οι κρητικές αποτελούν προσωπική μου άποψη, η οποία σχηματίστηκε μέσα από δοκιμές, λάθη και απόψεις πελατών.

Αν και η παραπάνω παρουσίαση δεν αναλύει τις δεκάδες παραμέτρους που έχει η κατασκευή ενός eshop, πιστεύω να σας έδωσε να καταλάβετε τι περίπου έχετε να αντιμετωπίσετε στον κόσμο του διαδικτύου και τι θα έπρεπε να υπολογίσετε πριν πάρετε την απόφαση να φτιάξετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Αν έχετε απορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου ή να κάνετε κάποιο σχόλιο πιο κάτω.


Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!

12 Σχόλια στο Άρθρο “Κατασκευή Eshop


  1. Δημήτρης on said:

    Το βασικότερο που πρέπει να επιλέξει ο υποψήφιος πελάτης ίεναι μια εταιρεία ή εναν επαγγελματία που να γνωρίζει να γράφει κώδικα όχι απλά να χρησιμοποιεί ένα έτοιμο template ώστε να μπορεί να υποστηρίξει τις αλλαγές που χρειαστούν.
    Το ποιο cms θα χρησιμοποιήσει ερχεται σε 2η μοιρα.
    Και σημαντικότερο business plan και τρόπους προώθησης για να είναι κερδοφόρο.

  2. Πιστεύω ότι το βασικότερο είναι να υπάρχει πρώτα ένα business plan από πίσω και έπειτα αν θα είναι ο σχεδιασμός του eshop μοναδικός ή όχι. Από εκεί και πέρα τα μοναδικά designs που ανταπεξέρχονται πλήρως στις ανάγκες του επιχειρηματία, σίγουρα θα τον βοηθήσουν να δείξει η επιχείρηση του πιο σοβαρή και θα του αυξήσουν τις πωλήσεις.

  3. skapator on said:

    Θα συμφωνήσω και εγώ με τον Δημήτρη όσο αφορά τα έτοιμα templates.
    Σε πιθανή επιτυχία ενός eshop, που σημαίνει αυξηση εσόδων αρα και επέκταση λειτουργιών του συστήματος, ένα έτοιμο template θα δυσκολέψει τα πράματα.

  4. Pingback: Γιατί είναι σημαντικό να έχετε eshop; | Informe

  5. Pingback: Πως τα eshop μας βοηθούν να αυξήσουμε τα έσοδα της επιχείρησης μας

  6. Pingback: Place Marketing

  7. Pingback: Αποτελεσματική προώθηση eshop | Deov

  8. Νίκος on said:

    Με τo woocommerce όμως περιορίζεσαι καθώς δεν μπορεί να γίνει αγορά απευθείας μέσω πιστωτικής παρά μόνο μέσω paypal.

  9. imagine on said:

    Νίκο δεν ισχύει αυτό που αναφέρεις. Φυσικά και μπορεί να ολοκληρωθεί η αγορά απευθειας μεσω πιστωτικής με εκκαθάριση από τις περισσότερες Ελληνικές τράπεζες και το viva payment.

  10. Apostolis on said:

    Καλησπέρα. Γιατί μερικοί λένε όμως ότι είναι καλύτερα πλατφόρμες να είναι standalone?

  11. Apostolis on said:

    Τελικά σε εσάς το είχα διαβάσει, σε αυτό το άρθρο http://www.ifeed.gr/kataskeyh-eshop-epilogh-platformas-ecommerce/ ..

  12. Επειδή δεν μπλέκεις με πολλαπλές αναβαθμίσεις και επειδή παίρνεις κάτι εξειδικευμένο. π.χ. στο joomla έχεις τις αναβαθμίσεις του ίδιου και τις αναβαθμίσεις του virtuemart.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Αποκτήστε τα Παρακάτω Δύο
ΔΩΡΕΑΝ Ebook

seo ebook

Τα συγκεκριμένα ebook θα σας αποκαλύψουν κάποια από τα μεγαλύτερα μυστικά για να αυξήσετε τις θέσεις σας στο Google, καθώς επίσης και τα έσοδα σας μέσω internet!!!

  • Ανεβείτε Εύκολα Στο Google
  • Αποκτήστε Υψηλή Επισκεψιμότητα
  • Κερδίστε Περισσότερα Χρήματα

Εγγραφείτε στο Εβδομαδιαίο NEWSLETTER

&

Αποκτήστε ΔΩΡΕΑΝ το SEO Ebook
"Αποτελεσματικό Link Building" & το Ebook "Χρήματα Μέσω Internet".