Microsites – Λόγοι για να μην τα Χρησιμοποιήσετε

Δημοσιεύτηκε από τον Αλέξανδρος Ίτσιος

Αρκετές φορές βλέπω στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα κάποιες εταιρίες ή ιδιώτες να έχουν μία μεγάλη κεντρική ιστοσελίδα, και ανάλογα με τα προϊόντα τους να έχουν και μικρές ιστοσελίδες (microsites) με 3 – 4 σελίδες, οι οποίες παρουσιάζουν ξεχωριστά το κάθε προϊόν. O λόγος που γίνεται αυτή η διαδικασία, είναι επειδή αρκετοί πιστεύουν ότι έτσι θα καταφέρουν να πιάσουν μεγαλύτερο εύρος από λέξεις κλειδιά. Επηρεασμένος λοιπόν από αυτό, είχα αποφασίσει να κάνω και εγώ κάτι αντίστοιχο στις ιστοσελίδες μου, οπότε χώρισα την κάθε υπηρεσία ξεχωριστά σε διαφορετικές ιστοσελίδες.

Συμπεράσματα:

Συνήθως οι ιστοσελίδες που έχουν υπερβολικό reciprocal linking, θάβονται στα serps. Αν όμως καταφέρεις να τις συνδέσεις σωστά και να κάνεις σωστή μεταφορά του pagerank, έχεις τη δυνατότητα να εμφανιστείς γρήγορα σε υψηλές θέσεις του Google. Σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι να καταλάβω τι γίνεται, έκανα λάθος reciprocal linking με αποτέλεσμα οι σελίδες μου να θαφτούν.

Οι σελίδες λόγω ανταλλαγής του συνδέσμων, χάνουν μία μεγάλη ποσότητα από links juice και άρα δεν μπορούν να ανεβάσουν Pagerank.

Χρειάζεται να διαχειριστούμε πολλαπλές ιστοσελίδες, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να γονατίσει από την υποστήριξη και μόνο.

Γιατί δεν θα ξανάφτιαχνα microsites:

Όταν μπήκε στη δεύτερη φάση, δηλαδή να κάνω link building στις ιστοσελίδες, είχα να βελτιστοποιήσω πέντε, αντί για μία, πράγμα που με απασχολούσε αρκετές ώρες την ημέρα, σε αντίθεση με το να είχα μία κεντρική ιστοσελίδα. Με λίγα λόγια, έπρεπε να κάνω ξεχωριστά προώθηση για την κάθε ιστοσελίδα και να διασπείρω τους συνδέσμους. Αν και σε μεγαλύτερες χώρες τα Microsites να αποτελούν την ιδανική λύση, η Ελλάδα είναι μικρή χώρα για να αξίζει να μπεις στον κόπο ή τη διαδικασία.

Το δεύτερο μεγαλύτερο μειονέκτημα, είναι ότι προκαλούν σύγχυση στο χρήστη. Διαφορετικά templates και διαφορετικά Domains, μπερδεύουν τον χρήστη ο οποίος συνήθως κάθεται μερικά δευτερόλεπτα μέσα στην ιστοσελίδα. Σκεφτείτε τι γίνεται όταν υπάρχουν πολλαπλές ιστοσελίδες.

Οι μηχανές αναζήτησης θέλουν συχνό και ποιοτικό περιεχόμενο. Όπως είναι φυσικό, δεν μπορείς να το ανανεώνεις με το ίδιο δυναμικό σε πολλαπλές ιστοσελίδες, απ’ ότι να έχεις μία ιστοσελίδα. Επίσης, το Google και οι υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε μεγάλες ιστοσελίδες, οπότε χωρίζοντας τον παράγοντα περιεχόμενο, διαχωρίζουμε και τον παράγοντα εμπιστοσύνη.

Επίλογος

Ακόμη και σήμερα έχω αρκετά microsites, παρόλα αυτά προτιμώ να είναι μικρές ιστοσελίδες 1 page website (βλέπε seoprojects) και να κάνω link building, παρά να προσπαθώ να ανανεώσω το περιεχόμενο σε όλες αυτές τις ιστοσελίδες. Τέλος τα microsites μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και να έχουν επιτυχία, απλά πρέπει να υπάρχει ένα σαφές πλάνο για το τι εξυπηρετούν.

About the author

Αλέξανδρος Ίτσιος wrote 345 articles on this blog.

Ο Αλέξανδρος Ίτσιος είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της κοινότητας του ifeed. Επίσης είναι ο ιδιοκτήτης της Enter Logic, μίας εταιρείας ειδικευμένης στη κατασκευή ιστοσελίδων και της Supremo Hosting, στην οποία παρέχει υπηρεσίες link building. Πρόσφατα έκανε και το wp affiliate demon, ένα εργαλείο, το οποίο κάνει τη ζωή των affiliates πιο εύκολη. Μπορείτε να με βρείτε και στο Twitter ή στο Facebook μου.


You must be logged in to post a comment.