Σεμινάρια SEO – Συνοπτικός Οδηγός SEO

Το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον Αλέξανδρος Ίτσιος

Ονομάζομαι Αλέξανδρος Ίτσιος και είμαι ο ιδρυτής της κοινότητας του ifeed. Eίμαι Co-founder της EnterLogic που ειδικεύεται κυρίως στο Internet Marketing. Σκοπός μου είναι να δείξω στον αρχάριο internet marketer, καθώς επίσης και τον επιχειρηματία που μόλις μπήκε στον χώρο του internet, πως να φτιάξει μια επικερδή διαδικτυακή επιχείρηση. Σε περίπτωση που θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου, μπορείτε να με βρείτε στο Facebook, Twitter και Google Plus.


Σε αυτή την εκπαιδευτική σειρά θα δούμε βήμα βήμα τον τρόπο για να φτάσουμε μια ιστοσελίδα στις πρώτες θέσεις του Google, καθώς επίσης και τη διαδικασία που περιλαμβάνεται τόσο στο onpage, όσο και στο Offpage κομμάτι μιας ιστοσελίδας.

Επίσης, θα μάθουμε ποιες είναι οι βασικές γραμμές της Google και πώς να αποφύγουμε Black Hat τεχνικές, οι οποίες θα μπορούσαν να βλάψουν την ιστοσελίδα μας.

Καλό θα ήταν να κατεβάσετε και το παρακάτω SEO BOOK πριν συνεχίσετε!!!

seobook






 

 

 

 

 

Βασικές Έννοιες στο SEO

Πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας, καλό θα ήταν να εξηγήσουμε κάποιες βασικές έννοιες.

Το seo είναι τα αρχικά των λέξεων search engine optimization και ουσιαστικά είναι η διαδικασία με την οποία βελτιστοποιούμε την ιστοσελίδα μας, ώστε να εμφανίζεται σε υψηλότερες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα.

Καμπάνιες PPC

Εκτός από τα οργανικά αποτελέσματα, υπάρχουν και τα πληρωτέα, στα οποία πληρώνουμε ένα ποσό κάθε φορά στην Google για κάθε κλικ. Αυτή η μέθοδος είναι γνωστή και ως PPC και σημαίνει Pay Per Click. Κάθε φορά επομένως που κάποιος χρήστης κάνει κλικ στο σύνδεσμο μας, η Google μας χρεώνει κάποιο ποσό.

Αρκετές φορές εφαρμόζονται επίσης και καμπάνιες SEM (Search Engine Marketing) και είναι ουσιαστικά ο συνδυασμός των δύο παραπάνω τακτικών.

Για να γίνει πιο κατανοητό ποια είναι τα οργανικά αποτελέσματα και ποια τα πληρωτέα, θα μεταβώ στο Google και θα αναζητήσω έναν όρο. Βλέπουμε ότι εμφανίζονται κάποια αποτελέσματα με ροζ φόντο πάνω και δεξιά από τα οργανικά αποτελέσματα. Αυτά τα αποτελέσματα είναι πληρωτέα και κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ, πληρώνουμε την ίδια την Google επειδή μας έφερε αυτό τον επισκέπτη.

Τα αποτελέσματα που εμφανίζονται σε αυτό το σημείο είναι τα οργανικά αποτελέσματα και εμφανίζονται ιστοσελίδες τις οποίες το Google θεωρεί ότι είναι σχετικές με τον όρο που αναζητήσαμε.

Βελτιστοποιώντας την ιστοσελίδα μας μπορούμε να εμφανίσουμε την ιστοσελίδα μας σε υψηλότερες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων, χωρίς να πληρώσουμε την Google.

Αρκετοί ίσως να αναρωτιέστε για ποιο λόγο είναι απαραίτητο να κάνουμε seo ή ppc στην ιστοσελίδα μας. Ο λόγος είναι απλός. Εάν η ιστοσελίδα μας δεν εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα του Google, τότε πιθανότατα δεν θα έχουμε αρκετούς επισκέπτες και επομένως πελάτες.

Βελτιστοποιώντας λοιπόν την ιστοσελίδα μας, την βγάζουμε από την αφάνεια και αυξάνουμε τις πιθανότητες να κερδίσουμε από αυτή.

Ας δούμε όμως τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτών των δύο στρατηγικών

Πλεονεκτήματα SEO

Οι χρήστες που αναζητούν ένα προϊόν ή υπηρεσία, εμπιστεύονται περισσότερο τα οργανικά αποτελέσματα.

Συνήθως είναι πιο οικονομική μέθοδος, καθότι δεν πληρώνουμε κάθε φορά που κάποιος χρήστης κάνει κλικ στο σύνδεσμο μας.

Μειονεκτήματα SEO

Το βασικό μειονέκτημα του seo είναι ότι πρόκειται για μια μεσομακροπρόθεσμη διαδικασία και σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστούν αρκετοί μήνες για την ολοκλήρωση μιας καμπάνιας.

Πλεονεκτήματα PPC (Google Adwords)

Είναι άμεσο. Μόλις ξεκινήσουμε να πληρώνουμε τη Google ή κάποιον επαγγελματία να μας κάνει την καμπάνια, η ιστοσελίδα μας εμφανίζεται στους όρους που επιθυμούμε. Έτσι μπορούμε να έχουμε άμεσα επισκέπτες και άρα έσοδα.

Μειονεκτήματα PPC

Στις καμπάνιες PPC δεν μετράει τόσο το ποσό των επισκεπτών, αλλά το ποσοστό που αγοράζει. Αν επομένως ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα απ’ όσα κερδίζουμε, τότε πρόκειται ουσιαστικά για πέταμα χρημάτων.

Μόλις σταματήσουμε να πληρώνουμε την Google, η ιστοσελίδα μας εξαφανίζεται και χάνουμε τους πελάτες μας και είναι  πιο ακριβή διαδικασία σε βάθος χρόνου από το SEO

Αφού κατανοήσαμε πλέον τις βασικές έννοιες πάνω στο seo, ας ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε μια ιστοσελίδα βελτιστοποιημένη για να εμφανίζεται σε υψηλότερες θέσεις.

Keyword Tool

Πριν ξεκινήσουμε τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας, είναι απαραίτητο να κάνουμε έρευνα στις λέξεις κλειδιά που αναζητούν οι εν δυνάμει πελάτες ή επισκέπτες της ιστοσελίδας μας. Ο ευκολότερος τρόπος για να δούμε τι αναζητούν οι χρήστες μας, είναι με τη χρήση του Google Keyword Tool. Μέσω αυτού του εργαλείου μας δίνεται η δυνατότητα να δούμε τι αναζητούν οι πελάτες μας, καθώς επίσης και πόσοι το αναζητούν.

Για να το βρούμε, θα γράψουμε στο πεδίο αναζήτησης Google Keyword Tool και έπειτα θα επιλέξω το πρώτο αποτέλεσμα.

Εάν για παράδειγμα θέλω να αναζητήσω όρους σχετικούς με seο, θα πληκτρολογήσω τη λέξη σεο, και θα επιλέξω location Greece και Language Greek. Έπειτα θα κάνω κλικ στο αναζήτηση. Βλέπουμε ότι εμφανίστηκαν διάφορα αποτελέσματα σχετικά με τον όρο seo.

Για να δούμε τις ακριβείς αναζητήσεις που γίνονται από τους χρήστες μας, θα επιλέξω από αριστερά την επιλογή exact και θα αποεπιλέξω την επιλογή broad. Τώρα μπορούμε να δούμε πόσοι χρήστες ψάχνουν το συγκεκριμένο όρο κάθε μήνα.

Από τις στήλες Global και Local, μας ενδιαφέρουν οι αναζητήσεις που γίνονται Local. Στη στήλη competition, μπορούμε να δούμε το επίπεδο δυσκολίας. Συνήθως, όροι με περισσότερες λέξεις κλειδιά είναι πιο εύκολες και μπορούν να βελτιστοποιηθούν πιο εύκολα και γρήγορα. Στις περισσότερες περιπτώσεις μας ενδιαφέρει να κάνουμε seo σε πιο συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, καθότι έτσι έχουμε πιο στοχευμένο κοινό.

Κάποιος ο οποίος πληκτρολογεί τον όρο seo, μπορεί να έχει στο νου του τα να μάθει seo ή να βρει κάποια εταιρία seo στην  Αθήνα. Εάν η εταιρία μας είναι στην Αθήνα, τότε η φράση που ίσως να μας ενδιέφερε είναι εταιρίες seo Αθήνα.

Διάκριση SEO

Το seo διακρίνεται σε δύο βασικές κατηγορίες, το onpage και το offpage. Το onpage περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση της ίδιας της ιστοσελίδας, ενώ το Offpage κομμάτι περιλαμβάνει στρατηγικές οι οποίες γίνονται σε άλλες σελίδες και βοηθούν την ιστοσελίδα μας να εμφανιστεί υψηλότερα.

Παράγοντες Κατάταξης

Ας δούμε όμως επιγραμματικά τους βασικότερους παράγοντες κατάταξης. Σε περίπτωση που δεν γνωρίζεται κάποιους ή όλους από αυτούς, δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεστε, καθότι θα τους εξηγήσουμε στα επόμενα βίντεο αναλυτικά.

Οι κύριοι παράγοντες που λαμβάνει υπόψη η Google για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας όσον αφορά το onpage κομμάτι είναι:

Ο Τίτλος της ιστοσελίδας (title tag).

Την ύπαρξη λέξεων κλειδιών στο Domain της ιστοσελίδας.

Την ηλικία που έχει το Domain.

Τα h1 και h2 tags της σελίδας

Τη συχνότητα επανάληψης των λέξεων κλειδιών μέσα στο κείμενο.

Την περιγραφή (meta description).

Την ταχύτητα φόρτωσης.

Την ύπαρξη alt attributes στις εικόνες της ιστοσελίδας

Το offpage κομμάτι περιλαμβάνει:

Τον αριθμό των υπερσυνδέσεων (links) προς την ιστοσελίδα σας.

Το πόσο σχετικό είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας που στέλνει το σύνδεσμο, με το περιεχόμενο της δικιάς σας ιστοσελίδας.

Αν υπάρχουν λέξεις κλειδιά στο σύνδεσμο.

PageRank

Ένας ακόμη παράγοντας κατάταξης είναι το Pagerank μιας ιστοσελίδας. Το Pagerank είναι ουσιαστικά η βαθμολογία που βάζει η Google στην κάθε σελίδα και εκφράζει πόσο σημαντική είναι για αυτή. Αν και το Pagerank είχε ιδιαίτερη σημασία τα προηγούμενα χρόνια για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας, σταδιακά έχει αρχίσει να γίνεται λιγότερο σημαντικό, για αυτό και αρκετές φορές θα δούμε ιστοσελίδες με μικρότερο PageRank να εμφανίζονται σε υψηλότερες θέσεις.

Αφού ξεκαθαρίσαμε λοιπόν κάποια βασικά πράγματα, ας δούμε πώς να βελτιστοποιήσουμε της ιστοσελίδας μας στο onpage κομμάτι.

Onpage SEO

Για τις ανάγκες αυτού του βίντεο, δημιούργησα μία ιστοσελίδα σε sub domain, την www1.seoprojects.gr. Τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα την βελτιστοποίησα για τον όρο εταιρίες seo Τρίκαλα. Εάν κάνουμε λοιπόν μία αναζήτηση, βλέπουμε πως η σελίδα εμφανίζεται στο πρώτο αποτέλεσμα του Google. Ας δούμε λοιπόν τι ακριβώς κάναμε, προκειμένου να εμφανιστούμε στην πρώτη θέση για τον συγκεκριμένο όρο.

Αν και η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι στατική, οι ίδιες αρχές ισχύουν και για τις δυναμικές ιστοσελίδες όπως το Joomla ή το WordPress. Εάν παρόλα αυτά έχετε απορίες για το πώς να βελτιστοποιήσετε ένα Joomla ή wordpress site, τότε μπορείτε να ανοίξετε ένα θέμα στο forum του ifeed, στη διεύθυνση ifeed.gr/forum.

Αφού λοιπόν κάναμε την αναζήτηση, είδαμε ότι η ιστοσελίδα www1.seoprojects.gr εμφανίζεται πρώτη.  Βλέπουμε πως ο τίτλος της ιστοσελίδας γράφει εταιρίες seo Τρίκαλα και ακριβώς από κάτω υπάρχει μία σύντομη περιγραφή που αναφέρει λέξεις κλειδιά, σχετικές με τον όρο που αναζητήσαμε.

Θα μπω μέσα στην ιστοσελίδα και θα ανοίξω ένα ακόμη παράθυρο με τον κώδικα της ιστοσελίδας. Ο τίτλος της ιστοσελίδας είναι γνωστός ως Title tag και εμφανίζεται σε αυτή τη μορφή στις μηχανές αναζήτησης. Μέσα στην ιστοσελίδα, εμφανίζεται πάνω αριστερά στο παράθυρο, ενώ στον κώδικα της, εμφανίζεται στα Title Tags.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό η κάθε σελίδα να έχει ένα δικό της μοναδικό τίτλο. Το Google δίνει ιδιαίτερη σημασία σε αυτό τον παράγοντα. Εάν δούμε την ιστοσελίδα μας, θα παρατηρήσουμε ότι η κάθε σελίδα έχει διαφορετικό τίτλο.

Στα αποτελέσματα αναζήτησης, ακριβώς κάτω από τον τίτλο της ιστοσελίδας, εμφανίζεται η περιγραφή της. Αν και μέσα στην ιστοσελίδα η περιγραφή δεν εμφανίζεται πουθενά, στον κώδικα της εμφανίζεται με αυτή τη μορφή. Στο Meta Description λοιπόν, θα βάλουμε μία σύντομη περιγραφή, η οποία θα συμπεριλαμβάνει τη φράση εταιρίες seo Τρίκαλα. Αν και η περιγραφή ήταν ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας πριν από αρκετά χρόνια, επειδή αρκετοί έβαζαν αμέτρητες λέξεις κλειδιά, το Meta Description έχασε τη δύναμη του. Είναι όμως σημαντικό να έχουμε μία ελκυστική περιγραφή, καθότι οι περισσότεροι χρήστες διαβάζουν την περιγραφή στα αποτελέσματα αναζήτησης και όχι τον τίτλο.

Ας δούμε τώρα το κείμενο και τη δομή του. Όταν ξεκινάω να γράφω ένα κείμενο, συνηθίζω να βάζω μία επικεφαλίδα και από κάτω μία υποκεφαλίδα και έπειτα να ξεκινάω το κείμενο. Το Google δίνει ιδιαίτερη σημασία στα h1 και h1 tags, τα οποία συνήθως είναι ο τίτλος της ιστοσελίδας. Στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, έχω βάλει την επικεφαλίδα Εταιρίες SEO Τρίκαλα. Στον κώδικα της ιστοσελίδας αυτό το κείμενο βρίσκεται σε H1 Tags.

Κάτω ακριβώς από το Εταιρίες SEO Τρίκαλα, έχω βάλει την υποκεφαλίδα Εξειδικευμένες Εταιρίες SEO στο Νομό Τρικάλων. Βλέπουμε ότι προσπαθώ να βάλω παντού φράσεις σχετικές με τον όρο που επιθυμώ να εμφανιστώ ψηλά στις μηχανές αναζήτησης.

Έχετε πάντα στο μυαλό σας, να χρησιμοποιείτε σύντομες Επικεφαλίδες και Υποκεφαλίδες, σχετικές με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και να μην ξεπερνάνε τις έντεκα λέξεις.

Αφού τελειώσαμε με τα H1 και H2 Tags, το επόμενο βήμα είναι να ξεκινήσουμε τη δημιουργία του κειμένου μας. Συνήθως είναι καλό να επαναλαμβάνονται οι λέξεις κλειδιά μέσα στο κείμενο μας, σε μια συχνότητα 3 – 6 %. Σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να είναι πάνω από 9%, καθότι το Google θα μπορούσε να το θεωρήσει spam και να έχετε αρνητικά αποτελέσματα και να χάσετε θέσεις.

Συνηθίζω να ξεκινάω την πρώτη πρόταση με τη φράση ή τη λέξη κλειδί που θέλω να στοχεύσω. Επίσης βάζω διάφορες φράσεις κλειδιά μέσα στο κείμενο όπου μπορώ, ώστε να αυξήσω το ποσοστό επαναληψιμότητας.

Σε κάποιες περιπτώσεις βάζω έντονη και πλαγιαστή γραφή σε κάποιες φράσεις κλειδιά, καθότι έτσι εφιστώ την προσοχή στη μηχανή αναζήτησης, ότι η συγκεκριμένη φράση είναι σημαντική. Για να το κάνω αυτό, είναι απαραίτητο να βάλω αυτή τη φράση μέσα σε strong και emphasis tags. Αυτά τα Tags διαφέρουν από τα b και i tags. Τα πρώτα εφιστούν την προσοχή τόσο στις μηχανές αναζήτησης, όσο και στους χρήστες που διαβάζουν την ιστοσελίδα. Τα b και i Tags φτιάχτηκαν για να εφιστούν την προσοχή στους χρήστες και όχι στις μηχανές αναζήτησης. Αν και οπτικά φαίνονται το ίδιο, για τις μηχανές αναζήτησης είναι εντελώς διαφορετικά. Εάν λοιπόν θέλουμε να δώσουμε  έμφαση στο Google και στους χρήστες χρησιμοποιούμε τα strong και em tags. Εάν θέλουμε να δώσουμε έμφαση μόνο στους χρήστες μας, χρησιμοποιούμε τα b και i tags.

Σε κάποιο σημείο της ιστοσελίδας, βλέπουμε ότι έχω τοποθετήσει μία εικόνα. Στον κώδικα της ιστοσελίδας  έχω βάλει ένα alt attribute με μία σύντομη περιγραφή. Παρότι οι χρήστες δεν βλέπουν τα alt attributes, οι μηχανές αναζήτησης τα διαβάζουν. Καλό θα ήταν λοιπόν, κάθε φορά που περνάμε μία εικόνα, να περνάμε ένα alt attribute, με μία σύντομη περιγραφή για το τι αντιπροσωπεύει η εικόνα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχω βάλει τη φράση εταιρίες seo τρίκαλα.

Αφού δημιουργήσαμε ένα βελτιστοποιημένο κείμενο, καλό θα ήταν να δούμε και το σύστημα πλοήγησης της ιστοσελίδας, δηλαδή τα μενού. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχουμε ένα εύκολο μενού, καθότι έτσι μπορούν εύκολα να περιηγηθούν τόσο οι χρήστες, όσο και οι μηχανές αναζήτησης.

Στα αριστερά βλέπουμε το μενού της ιστοσελίδας. Οι λέξεις που έχω τοποθετήσει είναι γενικές, όπως Αρχική, Πληροφορίες και Επικοινωνία. Οι συγκεκριμένες λέξεις δεν προσδιορίζουν κάτι συγκεκριμένο στο Google, οπότε στο footer της ιστοσελίδας έφτιαξα ξανά ένα μενού, το οποίο οδηγεί στις ίδιες σελίδες με το μενού στα αριστερά, αλλά έχει λέξεις κλειδιά, οι οποίες είναι σχετικές με το περιεχόμενο της σελίδα που οδηγούν. Αν για παράδειγμα είχαμε μία σελίδα που ήταν πάνω στην κατασκευή ιστοσελίδων, τότε θα ήταν καλό το μενού να έχει αυτή τη φράση. Έτσι το Google κατανοεί καλύτερα για το είδος της ιστοσελίδας και βαθμολογεί την κάθε σελίδα ξεχωριστά.

Εκτός από την τοποθέτηση λέξεων κλειδιών στα μενού της ιστοσελίδας μας, καλό θα ήταν να βάλουμε και λέξεις κλειδιά στο url του συνδέσμου. Εάν λοιπόν το μενού της ιστοσελίδας μας γράφει κατασκευή ιστοσελίδων, καλό θα ήταν να περιέχουν και τα url αυτές τις λέξεις κλειδιά.

Κάνοντας τα παραπάνω, καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το onpage μέρος της ιστοσελίδας μας. Στο επόμενο βίντεο, θα δούμε πως μπορούμε να εφαρμόσουμε offpage στρατηγικές για να αυξήσουμε την κατάταξη της ιστοσελίδας μας.

Offpage SEO

Αν και τα προηγούμενα χρόνια μόνο το onpage seo ήταν αρκετό για να εμφανιστούμε σε υψηλότερες θέσεις, λόγω spam έγινε λιγότερο σημαντικό. Οι offpage στρατηγικές είναι αυτές που μετράνε περισσότερο πλέον και είναι κάτι που όπως φαίνεται δεν πρόκειται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια.

Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι κυριότερες στρατηγικές για απόκτηση συνδέσμων

  1. Καταχώρηση της ιστοσελίδας μας σε link directories. Υπάρχουν διάφορα ελληνικά και ξένα directories, στα οποία μπορούμε να καταχωρήσουμε την ιστοσελίδα μας. Κάποια από αυτά είναι επί πληρωμή, ενώ κάποια άλλα είναι δωρεάν. Τα link directories έχουν χάσει αρκετή αξία τα τελευταία χρόνια, οπότε συνηθίζω να κάνω καταχωρήσεις σε δωρεάν directories.
  2. Δημιουργία σχολίων σε blogs με σχετικό περιεχόμενο.  Τα περισσότερα blogs επιτρέπουν τη δημιουργία σχολίων, στα οποία μπορούμε να βάλουμε το σύνδεσμο της ιστοσελίδας μας. Αν για παράδειγμα πάω στο ifeed, θα δούμε ότι κάτω από κάθε άρθρο υπάρχουν πεδία για σχόλια, στα οποία συμπληρώνουμε το όνομα μας, την ιστοσελίδα μας και το σχόλιοξ . Θα ήθελα να τονίσω ότι ελάχιστοι webmasters δέχονται να βάλουμε φράσεις κλειδιά αντί για όνομα, καθότι από πολλούς θεωρείται spam. Σε κάποιες άλλες ιστοσελίδες, το κάθε σχόλιο περνά από έλεγχο πριν δημοσιευτεί. Προσωπικά επιτρέπω να γίνονται σχόλια με φράσεις κλειδιά, χωρίς να περνάνε από έλεγχο αλλά σε περιπτώσεις που παρατηρώ σχόλια του τύπου «καλό άρθρο» και γενικά σχόλια τα οποία δεν έχουν να προσφέρουν κάτι στο άρθρο μου, και απλά γίνονται για την απόκτηση συνδέσμων απλά αφαιρώ το σύνδεσμο και αφήνω μόνο το σχόλιο.  Με αυτό τον τρόπο καταφέρνω να αντιμετωπίζω το spam.
  3. Με τη συμμετοχή σε forums, τα οποία επιτρέπουν συνδέσμους στην υπογραφή (signature). Αρκετά forum δίνουν τη δυνατότητα να έχετε στην υπογραφή σας συνδέσμους προς την ιστοσελίδα σας.
  4. Καταχώρηση των άρθρων σε Bookmarking Sites. Τα Bookmarking Sites είναι ιστοσελίδες που μπορείτε να βάλετε μία περίληψη ενός άρθρου και να βάλετε και έναν σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας. Με αυτό τον τρόπο, μπορείτε να αποκτήσετε αρκετούς συνδέσμους με κάθε άρθρο που γράφετε στην επαγγελματική σας σελίδα ή blog. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ίσως των Bookmarking Sites, είναι ότι στέλνουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών προς την ιστοσελίδα σας.
  5. Μία αρκετά διαδεδομένη μέθοδος, είναι η δημιουργία άρθρων και η υποβολή τους σε article directories. Με αυτό τον τρόπο αποκτάτε όχι μόνο συνδέσμους, αλλά και επισκέπτες, καθότι αυτές οι ιστοσελίδες έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα λόγω του όγκου των άρθρων που έχουν.
  6. Συμμετοχή σε Social Media. Αν και τα Social Media δεν αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα κατάταξης, φαίνεται πως στο επόμενο διάστημα θα αποκτήσουν μεγάλη ισχύ, οπότε είναι καλό να δημιουργήσετε facebook και twitter pages με την ιστοσελίδα σας και να τη συνδέσετε με αυτή.

Άφησα για τελευταίο τον παράγοντα nofollow, καθότι θέλω να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή. Οι σύνδεσμοι διακρίνονται σε δύο κατηγορίες. Αυτούς που είναι dofollow και αυτούς που είναι nofollow.

Οι σύνδεσμοι που έχουν το nofollow attribute, έχουν μηδαμινή σημασία και ελάχιστα θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε υψηλότερες θέσεις στο Google. Είναι απαραίτητο λοιπόν να κάνετε σχόλια σε  blogs και forums που είναι dofollow εάν θέλετε να αυξήσετε τις θέσεις σας στο Google.

Το blog και το forum του ifeed είναι dofollow, οπότε εάν κάνετε σχόλιο ή εάν συμμετάσχετε στο forum, το Google θα τα λάβει υπόψη του. Για να ξεχωρίζω ποιες ιστοσελίδες είναι nofollow, έχω κατεβάσει στον browser μου ένα extension, το οποίο δείχνει ποιοι σύνδεσμοι είναι nofollow.

Με το αυτό, οι σύνδεσμοι που είναι nofollow εμφανίζονται διαγραμμένοι, ενώ οι σύνδεσμοι που είναι dofollow, εμφανίζονται κανονικά.

Εάν πάμε στην ιστοσελίδα www1.seoprojects.gr, θα δούμε ότι κάποιοι σύνδεσμοι εμφανίζονται διαγραμμένοι. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αγνοούνται από τις μηχανές αναζήτησης και να μην δίνουν βαρύτητα. Αν δούμε στον κώδικα της σελίδας, θα δούμε ότι για το ifeed υπάρχει στον κώδικα της σελίδας ένα no follow attribute. Στους υπόλοιπους συνδέσμους δεν έχω προσθέσει κάτι τέτοιο, οπότε το Google θα δώσει βαρύτητα σε αυτούς.

Αν πάμε για παράδειγμα στο ifeed, θα δούμε ότι όλοι οι σύνδεσμοι στα σχόλια εμφανίζονται κανονικά. Το ίδιο ισχύει και στο forum. Εάν όμως ήταν nofollow, θα εμφανίζονταν όπως στο www1.seoprojects.gr.

Πριν ξεκινήσετε λοιπόν την link building στρατηγική σας, κατεβάστε κάποιο extension για τον περιηγητή που χρησιμοποιείτε και βρείτε blogs και forums τα οποία επιτρέπουν λέξεις ή φράσεις κλειδιά και είναι dofollow.

Black Hat SEO

Εκτός από τις ηθικές μεθόδους seo που αναφέραμε νωρίτερα, υπάρχουν και ανήθικες μέθοδοι με τις οποίες μπορούμε να εμφανίσουμε την ιστοσελίδα μας σε υψηλότερες θέσεις. Αυτές οι μέθοδοι είναι γνωστές και ως Black Hat SEO και μπορούν να θέσουν την ιστοσελίδα μας σε κίνδυνο. Αρκετοί webmasters προκειμένου να εμφανιστούν σε υψηλότερες θέσεις για έναν όρο, προσπαθούν να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται σε υψηλότερες θέσεις στο Google.

Το Google βέβαια έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό και μπορεί να καταλάβει αυτές τις ανήθικες τεχνικές εύκολα πλέον. Έτσι, παρότι κάποιες φορές βλέπουμε ιστοσελίδες να εμφανίζονται απότομα σε υψηλότερες θέσεις, μετά από μερικό διάστημα τους βλέπουμε να εξαφανίζονται το ίδιο εύκολα με τον τρόπο που εμφανίστηκαν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Google να εξαφανίζει αυτές τις ιστοσελίδες από το ευρετήριο της.

Οι πιο συχνές τακτικές black hat που ακολουθούνται είναι:

Δημιουργία λέξεων κλειδιών με το ίδιο χρώμα που είναι το φόντο της ιστοσελίδας. Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης δεν βλέπει τις λέξεις κλειδιά, αλλά οι μηχανές αναζήτησης το διαβάζουν. Αυτή είναι μία από τις παλιότερες τακτικές και το Google εύκολα μπορεί να καταλάβει ότι προσπαθείτε να το εξαπατήσετε. Ακόμη και αν στην αρχή εμφανιστείτε σε υψηλότερες θέσεις, το Google πιθανότατα θα σας καταλάβει με την πάροδο του χρόνου.

Cloaking με τη χρήση Javascript. Σε αρκετές περιπτώσεις κάποιοι webmasters παρουσιάζουν διαφορετικό περιεχόμενο στις μηχανές αναζήτησης απ’ ότι στους χρήστες τους. Για παράδειγμα οι χρήστες βλέπουν μία ιστοσελίδα κανονικά, ενώ οι μηχανές βλέπουν μία διαφορετική έκδοση.

Doorway Pages. Με αυτή την τακτική ο χρήστης όταν κάνει κλικ σε μία ιστοσελίδα μεταφέρετε σε μία άλλη, ενώ η μηχανή αναζήτησης παραμένει εκεί και βλέπει μία διαφορετική έκδοση.

Συμμετοχή σε spam sites και link farms. Ουσιαστικά είναι ιστοσελίδες με υπερβολικούς συνδέσμους προς διάφορες ιστοσελίδες. Συνήθως αυτές οι ιστοσελίδες έχουν χιλιάδες ή εκατοντάδες συνδέσμους  προς διάφορες ιστοσελίδες με μη ποιοτικό περιεχόμενο. Θα συνιστούσα να τις αποφύγετε, καθότι αν εμφανίζεται ο σύνδεσμος σας σε πολλές από αυτές, θα χάσετε πιθανότατα θέσεις από το ευρετήριο των αποτελεσμάτων του Google.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να ακολουθήσετε black hat τεχνικές, καθότι το πιο πιθανό θα είναι να βλάψετε την επιχείρηση σας, παρά να αυξήσετε τα έσοδα σας. Φανταστείτε να έχετε ένα e-shop που ο μοναδικός τρόπος που αποκτάτε πελάτες είναι το Google και ξαφνικά σε κάποια αλλαγή αλγόριθμου να εξαφανιστείτε από το ευρετήριο του.

Συμβουλές – Επίλογος

Πλέον έχετε τις απαραίτητες γνώσεις για να βελτιστοποιήσετε μία ιστοσελίδα και να την εμφανίσετε σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα της  Google. Πριν κλείσω όμως, θα ήθελα να τονίσω κάποια σημεία, τα οποία θα βοηθήσουν περαιτέρω την ιστοσελίδα σας.

  1. Καταχωρήστε την Ιστοσελίδα σας στα Webmaster Tools. Με αυτό τον τρόπο η ιστοσελίδα σας θα εμφανιστεί πιο γρήγορα στα αποτελέσματα της Google.
  2. Καλό θα ήταν το Domain της ιστοσελίδας σας να έχει λέξεις κλειδιά. Οι ιστοσελίδες που έχουν τη συγκεκριμένη λέξη ή φράση κλειδί στο domain της ιστοσελίδας, έχουν την τάση να εμφανίζονται σε υψηλότερες θέσεις.
  3. Εάν σας δοθεί η ευκαιρία να αγοράσετε ένα παλιό domain με PageRank και περιεχόμενο, καλό θα ήταν να το πάρετε, καθότι το Google προτιμά τις ιστοσελίδες που έχουν κάποια ηλικία. Αυτό γίνεται επειδή τα spam sites έρχονται και φεύγουν καθημερινά. Ιστοσελίδες όμως που έχουν χρόνια, δείχνουν αξιοπιστία στις μηχανές αναζήτησης.
  4. Δημιουργήστε ένα Blog στην ιστοσελίδα σας. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρετε να αυξήσετε τον αριθμό των σελίδων και θα εμφανίζεστε σε μεγαλύτερες φράσεις κλειδιά. Έτσι θα αυξήσετε τους επισκέπτες σας εύκολα και γρήγορα.
  5. Αποφύγετε τακτικές Black Hat και Spam. Μπορεί στην αρχή να δείτε γρήγορα αποτελέσματα, αλλά αυτές οι ιστοσελίδες έρχονται και φεύγουν. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο για μια διαδικτυακή επιχείρηση ή ιστοσελίδα, από το να μην εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης. Η Google είναι ιδιαίτερα αυστηρή με τους όρους της, οπότε καλό θα ήταν να διαβάσετε στα webmaster tools τι επιτρέπεται και τι όχι.

Φτάσαμε πλέον στο τέλος της εκπαιδευτικής μας σειράς. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που μας παρακολουθήσατε και εάν έχετε οποιαδήποτε απορία, θα χαρώ να σας απαντήσω στο forum του ifeed, στη διεύθυνση ifeed.gr/forum.


Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!

25 Σχόλια στο Άρθρο “Σεμινάρια SEO – Συνοπτικός Οδηγός SEO


  1. με μια φράση: εξαιρετικό! άρθρο Αλέξανδρε.

  2. Πολύ καλά δομημένο, περιεκτικό και νομίζω οτι καλύπτει πλήρως τον αναγνώστη!

    Ποιο extension χρησιμοποιείς;

  3. Απ’ ότι θυμάμαι χρησιμοποιώ το παρακάτω:
    No Follow Checker (είναι για το Google Chrome)

  4. andreas on said:

    Ευχαριστούμε , πολύ καλό

  5. Πάρα πολύ καλή δουλεία.Συγχαρητήρια

  6. Απίστευτα χρήσιμο. Να εισαι καλά φίλε μου.

  7. thimios on said:

    Ευχαριστώ.., καλή συνέχεια!

  8. Fotis on said:

    Τι συνοπτικός ρε Άλεξ; ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΑΤΟΣ οδηγός.

  9. Αλέξανδρος Ίτσιος on said:

    Κοίτα θα μπορούσα να πω ότι είναι για αρχάριους. Αναλυτικός δεν είναι γιατί το seo είναι τεράστιο κομμάτι και ουσιαστικά μία εισαγωγή έκανα 🙂

  10. Vasilis on said:

    Μπορεί να λες πως έκανες μια απλή εισαγωγή αλλά ήταν πολύ αναλυτική σαν εισαγωγή. Εγώ σαν αρχάριος το βρήκα πολύ χρήσιμο πάντως και πολύ κατατοπιστικό σαν οδηγό.
    Ευχαριστώ πολύ.

  11. Αλέξανδρος Ίτσιος on said:

    Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Ότι βοήθεια χρειαστείς, μπορείς επίσης να ανοίξεις θέματα στο forum μας. Θα χαρούμε να σε βοηθήσουμε!

  12. dymo on said:

    thanks

  13. Πολύ καλή δουλειά. Πρέπει να διέθεσες πολύ χρόνο για όλο αυτό. Συγχαρητήρια.

  14. Αλέξανδρος Ίτσιος on said:

    Ευχαριστώ! Δεν διαθέτω χρόνο, αλλά τι να κάνω… 🙂 Άσχετο. Στα comments σου δεν βάζεις το url σου. Το έβαλα σε αυτό και σε ένα ακόμα comment. Ελπίζω να μην έχεις πρόβλημα. 🙂

  15. imagine on said:

    Eξαιρετική δουλειά με πολύ πληροφορία και ας λες εσυ πως ειναι συνοπτικός.
    Πιστεύω πως είναι με διαφορά ο καλύτερος οδηγός SEO στα Ελληνικα.

    Keep up Alex

  16. αεροπορικα εισητηρια on said:

    Εξαιρετικό άρθρο με όλα τα tips μαζεμένα

  17. αεροπορικα εισητηρια on said:

    Ξεχασα να βαλω το URL moy

  18. SocialMediaPlan on said:

    Πραγματικά πολύ πλήρες, κατανοητό και καλά δομημένο άρθρο. Καλύπτεις όλα τα θέματα. Μπράβο!

  19. takissaid on said:

    Μπράβο και πάλι μπράβο νομίζω ότι από τα ελληνικά sites είναι η καλύτερη αναφορά στο SEO.

  20. tripsta on said:

    Μπραβο αλεξανδρε, πολυ καλο tutorial για εναν αρχαριο και μη του seo.

  21. Χαίρομαι που το βρήκες τόσο χρήσιμο 😀

  22. Με βοήθησε πολύ να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα! Πραγματικά μπράβο και ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας.

  23. No prob. Ότι απορία έχετε, μπορείτε να τη γράψετε εδώ και θα χαρώ να βοηθήσω.

  24. Εξαιρετικό! Πολύ κατανοητό το περιεχόμενο και θεωρώ ότι αν ακάποιος ακολουθήσεις τα βήματα που αναφέρθηκαν μέσω των βίντεως θα έχει “έτσι απλά” άμεσα αποτελέσματα. Αναμένουμε νέα άρθρα.

  25. δημητρης on said:

    Πραγματικά πολύ καλό

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Αποκτήστε τα Παρακάτω Δύο
ΔΩΡΕΑΝ Ebook

seo ebook

Τα συγκεκριμένα ebook θα σας αποκαλύψουν κάποια από τα μεγαλύτερα μυστικά για να αυξήσετε τις θέσεις σας στο Google, καθώς επίσης και τα έσοδα σας μέσω internet!!!

  • Ανεβείτε Εύκολα Στο Google
  • Αποκτήστε Υψηλή Επισκεψιμότητα
  • Κερδίστε Περισσότερα Χρήματα

Εγγραφείτε στο Εβδομαδιαίο NEWSLETTER

&

Αποκτήστε ΔΩΡΕΑΝ το SEO Ebook
"Αποτελεσματικό Link Building" & το Ebook "Χρήματα Μέσω Internet".