ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ: Πως αποκρύπτονται ή εμφανίζονται διάφορες πληροφορίες ανάλογα με την προσωπικότητα του χρήστη

Το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον theodion

Ο Θεόδωρος Διονυσίου εργάζεται στην Novel Web Designs και ειδικεύεται στο χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων και προώθησης ιστοσελίδων (SEO).


Τυχαία καθώς σέρφαρα στο Web είδα ένα πολύ ενδιαφέρον και ταυτόχρονα σοκαριστικό video που μιλά για το “φιλτράρισμα  / τροποποίηση πληροφοριών” στο Internet ανάλογα με την προσωπικότητα / ενδιαφέροντα κλπ του εκάστοτε χρήστη.

Οι εξελιγμένοι αυτοί αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο από εταιρείες όπως Yahoo News, Washington Post, Huffington Post, Facebook και φυσικά το Google. Εάν κάτσετε λίγο να το σκεφτείτε τότε είναι πραγματικά κάτι που αξίζει την προσοχή μας.

Όλοι μιλάνε για την επανάσταση του Internet και πόσο θετικά επιδρά στην δημοκρατία και την ελεύθερη έκφραση ιδεών. Αυτό όμως δεν ισχύει πια!

Φανταστείτε το εξής: Ψάχνετε για κάτι στο Google, Facebook κλπ και αυτός που σας δίνει την πληροφορία την τροποποιεί ή σας εμφανίζει διαφορετικές απαντήσεις ανάλογα με το πως σας έχει αντιληφθεί σαν “προσωπικότητα” ή ανάλογα με το τι θέλει να σας κάνει να πιστέψετε.

“It will be very hard for people to watch or consume something that has not in some sense been tailored for them” Eric Schmidt Google

Τα παραπάνω είναι μια αποδεδειγμένη πραγματικότητα και όχι εικασία. Δείτε το video που ανέβηκε 2 μέρες πριν, και θα καταλάβετε περισσότερα.

 

 


Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!

25 Σχόλια στο Άρθρο “ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ: Πως αποκρύπτονται ή εμφανίζονται διάφορες πληροφορίες ανάλογα με την προσωπικότητα του χρήστη


  1. Δεν περίμενα και κάτι το διαφορετικό, παρόλα αυτά θεωρώ ότι το internet είναι το μόνο μέσο που ακόμη μπορούμε να εκφράσουμε έστω και έτσι ελεύθερα την γνώμη μας και να “ξυπνήσει” κάπως ο κόσμος. Στην τηλεόραση τα πράγματα σίγουρα δεν είναι καλύτερα.

  2. Βέβαια εάν η πληροφορία τροποποιείται “μυστικά” και διανέμεται διαφορετικά ανάλογα με την προσωπικότητα μας ή το τι μας θέλουν να πιστέψουμε, τότε η ελευθερία που είναι;

  3. Η Google το παρουσιάζει αυτό ως “προσωποποιημένη” αναζήτηση, έτσι ώστε ο κάθε χρήστης να βρίσκει αυτό που θέλει ακριβώς. Σίγουρα οι πληροφορίες φιλτράρονται, αλλά σκέψου για παράδειγμα το blogger. Ο κάθε ένας μπορεί να εκφράσει την άποψη του ελεύθερα και υπάρχει απόκρυψη πληροφοριών.

  4. Ναι το πιο πάνω είναι σωστό που λες. Σκέψου όμως τη μάζα που ψάχνει η διαβάζει από sites όπως Yahoo News, Washington Post, Huffington Post, Facebook, Google. Πως μπορεί ο χρήστης να καταλάβει εάν η πληροφορία τροποποιείται.

  5. Δεν μπορεί. Δεν αντιλέγω πάνω σε αυτό. Απλά λέω μεταξύ δύο κακών το λιγότερο χειρότερο είναι το καλύτερο. Θα προτιμήσω την ενημέρωση μου μέσω διαφόρων blogs, παρά των επίσημων πηγών. Επίσης, η Google παρουσιάζει όπως ανέφερες και πιο πάνω αποτελέσματα τροποποιούνται ανάλογα με το τι ψάχνει ο κόσμος. Αυτή τη στιγμή ο κόσμος είναι ευχαριστημένος με τα αποτελέσματα που βρίσκει. Εκτός από τα συμφέροντα των κρατών, υπάρχουν και τα συμφέροντα της εταιρίας. Με αυτό θέλω να πω ότι η Google και η κάθε Google, θα παρουσιάσει όσο το δυνατόν πιο ακριβή στοιχεία στους χρήστες της προκειμένου να συνεχίσει να έχει πελάτες.

  6. “It will be very hard for people to watch or consume something that has not in some sense been tailored for them” Eric Schmidt Google

  7. Αυτό φυσικά έχει διπλή Έννοια…

  8. Σαν το μαντείο των Δελφών ένα πράγμα :P

  9. Βέβαια, δεν μπορώ να καταλάβω που ακριβώς το πάει. Για εμένα, το personalization είναι κάτι το καλό στη Google για αυτό και πέτυχε. Σκέψου για παράδειγμα να έγραφε κάποιος seo και να σου εμφάνιζε τις εταιρίες στην Αμερική. Θα ήταν περιεχόμενο που σε ενδιαφέρει;
    Έχεις την επιλογή αν θες να μπεις σε τοπικά Google και αν χρησιμοποιήσεις την default language του browser σου να σου δείξει σχετικά περιεχόμενα. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με το web 3 και όχι με τη δημοκρατία. Με τη λογική που το παρουσιάζει ο παραπάνω, θα έπρεπε δηλαδή να εμφανίζονται όλα τα αποτελέσματα και δυστυχώς ούτε η Google ούτε κανένας άλλος μπορεί να εμφανίσει χιλιάδες αποτελέσματα μαζί.
    Ο κόσμος όταν ψάχνει στο Google και σε τέτοιου είδους μηχανές, ψάχνει να βρει όρους σχετικούς με την αναζήτηση και που αφορούν geolocation. Για αυτό και έχουν επιτυχία. Δες την Bing.com. Τι να την κάνω αν μου εμφανίζει γενικά αποτελέσματα; είναι ουσιαστικά άχρηστη για την Ελλάδα…

  10. Βασικά το personalization δεν είναι το geolocation.
    Οι αλγόριθμοι αυτοί φτιάχνουν την προσωπικότητα σου από 57 κριτήρια και ένα από αυτά είναι η τοποθεσία (see video) και έπιτα προσαρμόζουν την πληροφορία ανάλογα με την προσωπικότητα. πχ αν το facebook καταλάβει ότι λέμε τώρα είσαι νεοδημοκράτης πάει και διαγράφει όλα τα connections από το K.K.E ή αν κάποιο αμερικανάκι ψάχνει για Egypt τη στιγμή που τα breaking news ήταν ο ξεσηκωμός στην Έγυπτο, θα του έβγαζε πληροφορίες για διακοπές στην Έγυπτο.

  11. Με λίγα λόγια αν σου πασάρουν Α πληροφορίες γύρω από ενα θέμα ενώ εμένα B διαφορετικές πληροφορίες γύρω από το ίδιο θέμα, τότε ενημερωνόμαστε διαφορετικά. Στην ουσία όμως πια είναι η έγκυρη πληροφορία;

  12. ούτως ή άλλως δεν υπάρχει μία αλήθεια. Δεν αναφέρθηκα στο Facebook μιας και εκεί γίνεται χαμός στην παραπληροφόρηση. Απλά στο βίντεο αναφέρεται ο τύπος περισσότερο στη Google. Αν θες να δεις τα αποτελέσματα στην Αίγυπτο, μπορείς να μπεις στο αιγυπτιακό Google να τα δεις.
    Να στο θέσω όμως διαφορετικά. Από πίσω βρίσκονται συνέχεια αλγόριθμοι. Έτσι όπως το λέει αυτός, θα έπρεπε να επικρατούσε ένα χάος. Για να εμφανιστούν όπως τα θέλει τα αποτελέσματα, πρέπει απλά να φτιαχτεί ένας αλγόριθμος που θα εμφανίζει τυχαία αποτελέσματα. Στο βίντεο του λέει ότι το πρέπει να παρουσιάζονται και απόψεις και άλλες παράμετροι στο Google όπως για παράδειγμα στο ted.com. Να ρωτήσω εγώ τώρα. Όταν κάνεις αναζήτηση στην μηχανή αναζήτησης του Ted, τα αποτελέσματα που βγάζει δεν έχουν να κάνουν απλά με relevacy?
    Προσωπικά όσον αφορά το Google, είμαι απόλυτα ευχαριστημένος, καθότι βρίσκω αποτελέσματα που θέλω. Επίσης δεν είναι δυνατόν σε μία σελίδα να εμφανίζονται αποτελέσματα από όλο τον κόσμο.
    Θα πω το εξής, αν ο καταναλωτής ήθελε να εμφανίζονται αποτελέσματα γενικά, τότε το Google θα είχε παραμένει ως έχει. Το γεγονός ότι ο κόσμος θέλει να υπάρχει αυτό το φιλτράρισμα κατεύθυνε τη Google εκεί, για αυτό και έχει γίνει τόσο πετυχημένη.

  13. Ποτέ δεν κατάλαβα τι κόλλημα έχουν όλοι με τα προσωπικά τους δεδομένα κλπ. Εγώ ευχαρίστως να συμπληρώσω οτι πληροφορίες μου ζητήσει η Google/Facebook/Microsoft…
    Δηλαδή τι θα μου κάνουν αν τις έχουν?
    Ποιο σχετικά results? Με μεγάλη μου χαρά.
    Σχετικά Ads? Έχω AdBlockPlus, οπότε δεν με νοιάζει.

  14. Κοίτα το ζήτημα είναι ότι δεν θα έδινες τις προσωπικές σου πληροφορίες στον κάθε ένα, οπότε στο Facebook γιατί να το δώσεις.
    Σχετικότερα results μπορούν να γίνουν και χωρίς προσωπικά στοιχεία. Σε γενικές γραμμές, σίγουρα χρειαζόμαστε εκπαίδευση πάνω στη συμπεριφορά μας στα social media.
    Όπως και να έχει όμως, εγώ είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με τον τρόπο που λειτουργεί το Google. Το Facebook ευχαρίστως θα ήθελα να το δω να καίγεται :)

  15. Εγώ το Facebook το εχω μόνο για το Group Page του site μου. Δεν το χρησιμοποιώ, αλλά δεν εχω κανένα πρόβλημα να ξέρει τα πάντα για μένα.

  16. Wow ! Απλά τέλειο αυτό το βίντεο.

    Οι μηχανές έχουν αποκτήσει αρκετή ευφυΐα ώστε να μπορούν να διακρίνουν λεπτομέρειες που εμείς δεν είμαστε σε θέση να διακρίνουμε και επίσης το Internet σήμερα έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί πολλές από τις πληροφορίες που απλόχερα του παρέχουμε χωρίς βέβαια την συγκατάθεση μας για όλες από αυτές.

    Ένα απλό παράδειγμα είναι τα Sharing buttons όπου στην πλειοψηφία τους συγκεντρώνουν πληροφορίες σχετικές με τις συνήθειές του χρήστη. Μπορείτε να διαβάσετε σχετικά εδώ : http://www.web-resources.eu/archives/sharing-buttons-and-user-privacy

  17. Μιας και εγώ είμαι από αυτούς που έχω κόλλημα με τα προσωπικά δεδομένα να σου απαντήσω. :) Θέλω εγώ να αποφασίζω ποιος θα ξέρει τα προσωπικά μου δεδομένα και τις προτιμήσεις μου και όχι η το κάθε facebook να τα μοσχοπουλάει σε κάθε διαφημιστική ή μυστική εταιρία.Την προσωπική μου ζωή θέλω να την κρατήσω προσωπική και όχι έρμαιο εκμετάλλευσης κάθε ενδιαφερόμενου.
    Εδώ κολλάει και το παρακάτω ανέκδοτο
    http://www.aclu.org/pizza/images/screen.swf

  18. Βασικά, αν κάποιος δεν θέλει να συμμετάσχει στο Facebook, έχει την επιλογή να μην μπει καν, όπως κάνουν αρκετοί. Το Facebook είναι η επιτομή της καταπάτησης των προσωπικών δικαιωμάτων.

  19. Telika exw tin endiposi oti oso ginontai eksipnoteres oi mixanes toso elegxomeno 8a ginetai to internet.

  20. Φυσικά έχει αυτήν αυτήν επιλογή αλλά θα πρεπε να είχε και την επιλογή όταν διαγραφεί από το facebook (μπορεί να άργησε να καταλάβει τι ρόλο παίζει π.χ) να διαγραφονται και τα προσωπικά στοιχεία του, αλλά το facebook αποφάσισε πως αυτό δεν γίνεται.

    Έκανες το λάθος και μπήκες και μοιράστηκες προσωπικά δεδομένα τέλος θα υπάρχουν για πάντα στην database.

  21. Σωστή εντύπωση έχεις, απλά ευελπιστώ πως το internet είναι τόσο τεράστιο που όσο και να προσπαθεί κανείς να το δαμάσει πάντα θα ξεφυτρώνει κάτι άλλο.

  22. Μέχρι στιγμής αυτό γίνεται πάντως και φαίνεται πως είναι δύσκολο να το ελέγξουμε καθότι μπαίνουν μεγάλες εταιρίες στη μέση που έχουν κέρδος από αυτή την ελευθερία λόγου.

  23. Βασικά οι πληροφορίες αυτές (φακέλλωμα) συλλέγονται από εκατομμύρια χρήστες. Τείνω να πιστεύω ότι στο μέλλον θα χρησιμοποιηθούν ‘εναντίον’ των χρηστών – δηλαδή ως μοχλός για εκμετάλλευση. Jim να ξέρεις ότι η μεγάλη μάζα δεν σκέφτεται και είναι πλήρως εκμεταλεύσιμη και χειραγωγίσιμη με τέτοια στοιχεία. Δεν κόβει το μυάλο της σαν το δικό σου μυαλό.

  24. “μοσχοπουλάει σε κάθε διαφημιστική ή μυστική εταιρία” Και σε νοιάζει εσένα? Θέλεις μερίδιο?

    Την προσωπική μου ζωή θέλω να την κρατήσω προσωπική και όχι έρμαιο εκμετάλλευσης κάθε ενδιαφερόμενου.
    Μην κάνεις Register στο facebook, τόσο απλό.

    Μάλλον ποτέ δεν θα καταλάβω τι κόλλημα έχετε όλοι.

    Φιλικά πάντα

  25. Jim φυσικά και με νοιάζει σε ποιον καταλήγουν τα προσωπικά μου δεδομένα.Μάλλον δεν είδες το flash που έκανα link.
    Υποθέτω πως δεν έχεις δει την ταινία gattaca προφητική θα έλεγα (γυρίστηκε το 1997).
    Τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα όταν διαμοιράζονται σε εταιρίες προς εκμετάλλευση πάντα θα πέσουν σε λάθος χέρια με περιορισμό της της ατομικής ελευθερίας.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Αποκτήστε τα Παρακάτω Δύο
ΔΩΡΕΑΝ Ebook

seo ebook

Τα συγκεκριμένα ebook θα σας αποκαλύψουν κάποια από τα μεγαλύτερα μυστικά για να αυξήσετε τις θέσεις σας στο Google, καθώς επίσης και τα έσοδα σας μέσω internet!!!

  • Ανεβείτε Εύκολα Στο Google
  • Αποκτήστε Υψηλή Επισκεψιμότητα
  • Κερδίστε Περισσότερα Χρήματα

Εγγραφείτε στο Εβδομαδιαίο NEWSLETTER

&

Αποκτήστε ΔΩΡΕΑΝ το SEO Ebook
"Αποτελεσματικό Link Building" & το Ebook "Χρήματα Μέσω Internet".