Ρίχνοντας μια ματιά προς το μέλλον του link building

Το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον Αλέξανδρος Ίτσιος

Ονομάζομαι Αλέξανδρος Ίτσιος και είμαι ο ιδρυτής της κοινότητας του ifeed. Eίμαι Co-founder της EnterLogic που ειδικεύεται κυρίως στην κατασκευη e shop, ενώ οι ιστοσελίδες seo projects & supremo hosting προσφέρουν υπηρεσίες SEO και φιλοξενίας ιστοσελίδων αντίστοιχα. Σκοπός μου είναι να δείξω στον αρχάριο internet marketer, καθώς επίσης και τον επιχειρηματία που μόλις μπήκε στον χώρο του internet, πως να φτιάξει μια επικερδή διαδικτυακή επιχείρηση. Σε περίπτωση που θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου, μπορείτε να με βρείτε στο Facebook, Twitter και Google Plus.


Η Google τα τελευταία δύο χρόνια περίπου έχει κάνει τις μεγαλύτερες ίσως αλλαγές στον αλγόριθμο της και θα συνεχίσει να το κάνει. Με την συνεχόμενη υποβάθμιση συγκεκριμένων κατηγοριών links, ολοένα και περισσότερος κόσμος αναρωτιέται τι θα μετράει πλέον στο άμεσο και έμμεσο μέλλον. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κανείς δεν ξέρει τι πρόκειται να μετράει ακριβώς, παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιες υποθέσεις για το που έχουν αρχίσει να κατευθύνονται.

google-links-featured

Ποια links θα υποβαθμιστούν;

Σε πρώτη φάση είναι σίγουρο ότι θα υποβαθμιστούν ακόμη περισσότερο οι παρακάτω κατηγορίες links:

  • Forum Profiles
  • Forum Signatures
  • Blog Comments
  • Link Directories

Ο κύριος λόγος είναι επειδή εύκολα κάποιος έχει πρόσβαση σε αυτές τις πηγές με links. Επίσης είναι οι κυριότερες πηγές links που χτυπάνε οι spammers.

Το μέλλον του Guest Posting

Αν και το Guest Posting ήταν άγνωστο τα προηγούμενα χρόνια, πλέον έχει αρχίσει να μπαίνει στο επίκεντρο των seoists καθώς επίσης και των bloggers και κατ’ επέκταση της Google. Το Guest posting είναι βέβαια τόσο αρχαίο όσο και το ίδιο το blogging, για αυτό και έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία για τη Google. Αν σε αναφέρει κάποιος blogger που η ιστοσελίδα του είναι μεγάλη σε ηλικία και έχει υψηλό pagerank, domain authority κλπ, τότε σίγουρα η ιστοσελίδα σου είναι καλή.

Εδώ έρχεται η Google και αρχίζει να εφαρμόζει το author rank. Για παράδειγμα κάποιος χρήστης του Google+ που βάζει το link του προς τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης σημαίνει ότι είναι πραγματικός και αξιόπιστος. Έτσι λοιπόν το συγκεκριμένο link μετράει περισσότερο γιατί έγινε από κάποιον με κύρος. Έτσι λοιπόν ανάλογα με το κύκλο σου και γενικά τη δραστηριότητα σου στο στο Google+ θα υποπολλαπλασιάζεται ή πολλαπλασιάζεται η αξία ενός link.

Γιατί δεν χρησιμοποιώ το Google+ προφίλ μου όταν κάνω guest posts;

Στη θεωρία όλο αυτό είναι πολύ καλό για να είναι μόνο θετικό…. Έτσι η google θα γνωρίζει τι έχει γράψει ο κάθε αρθρογράφος και αν τα blog posts είναι υψηλής ποιότητας ή αν έχουν keyword rich anchor texts κλπ. Επίσης θα γνωρίζει αν ο αρθρογράφος είναι “μόνιμος θαμώνας” σε ένα blog ή απλά έγραψε ένα μόνο guest post και δεν ξανάγραψε ποτέ. Έτσι θα μπορεί να υποβαθμίσει την αξία ενός link.

Links στο author bio

Σε γενικές γραμμές θεωρούνταν standard τα links από τα guest posts να μπαίνουν στο author bio. Παρόλα αυτά τα αποφεύγω για τους παρακάτω λόγους:

  • Η Google μπορεί να τα καταλάβει εύκολα.
  • Εκεί συνήθως μπαίνει και το Google+ profile μας.

Έχω διαβάσει διάφορα άρθρα ότι η Google δεν σκέφτεται να υποβαθμίσει τα links της τελευταίας παραγράφου κλπ, παρόλα αυτά ήδη ξέρουμε (εδώ και χρόνια) ότι η Google δίνει σημασία περισσότερη στα keywords αν βρίσκονται στην πρώτη παράγραφο απ’ ότι στην τελευταία. Με λίγα λόγια η Google γνωρίζει ιδιαίτερα εύκολα πότε τελειώνει μία σελίδα και φυσικά τα links που βρίσκονται πιο κάτω μετράνε ή θα μετράνε λιγότερο από αυτά που βρίσκονται μέσα στο κείμενο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να βάζουμε διάφορα links μόνο μέσα στο άρθρο όταν κάνουμε υποβολή σε article directories ή guest posts. Απλά δεν πρέπει να μπαίνουμε στη νοοτροπία να βάζουμε όλα τα links μας σε ένα σημείο. Πρέπει να είναι (κατά την άποψη μου) διάσπαρτα σε διάφορα σημεία. Αν γράψουμε για παράδειγμα δέκα άρθρα, μπορούμε να βάλουμε δύο – τρία στην πρώτη παράγραφο, άλλα δύο – τρία μέσα στο κείμενο και άλλα τόσα στο author bio (τελευταία παράγραφο). Έτσι φαίνεται και πιο φυσικό στη Google.

Ήδη με το penquin παρατηρήθηκαν περιπτώσεις σε σελίδες όπου επειδή είχαν κάνει link building με κύρια μορφή το guest posting και τα links τους βρισκόταν στον author bio μόνο, να χάσουν θέσεις. Αυτό ήταν κάτι που περίμενα και αργά ή γρήγορα μεγάλες κοινότητες που ασχολούνται μόνο με το guest posting θα καταλάβουν το μεγάλο τους λάθος να επιτρέπουν author bio links μόνο στη τελευταία παράγραφο που βρίσκεται το author bio.

Τροφή για σκέψη

Πολλοί είναι υπέρμαχοι της Google και πιστεύουν ότι πρέπει να ακολουθήσουμε την ηθική πλευρά του SEO. Αυτό σίγουρα ισχύει ως ένα σημείο, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν αμέτρητες περιπτώσεις που καλές ιστοσελίδες σακατεύονται επειδή μόνο και μόνο άκουσαν τις οδηγίες της Google.

Αυτό που πάντα έπιανε και θα συνεχίσει να πιάνει είναι seo τακτικές κάτω από το ραντάρ της Google. Το author rank έχει ήδη αρκετά χρόνια ως αλγόριθμος, αλλά όπως είναι φυσικό ελάχιστοι bloggers θα το χρησιμοποιήσουν επειδή δεν το ξέρουν. Δεν μπορεί επομένως να παίξει άμεσα μεγάλο ρόλο, επειδή πολύ απλά το χρησιμοποιούν μόνο seoists αυτή τη στιγμή. Επίσης το Google+ δεν έχει ακόμη ενεργή κοινότητα και σε σχέση με το Facebook είναι σαν πόλη φάντασμα. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια λιγότερο από το 25 – 30% θα χρησιμοποιεί το author rank στα guest posts τους και αν το Google+ δεν πιάσει σοβαρή βάση δεδομένων, τότε δεν υπάρχει καν λόγος να ασχοληθεί κάποιος, αφού και η Google θα γνωρίζει ότι μόνο seoists θα το χρησιμοποιούν ως επί το πλείστο.


Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Αποκτήστε τα Παρακάτω Δύο
ΔΩΡΕΑΝ Ebook

seo ebook

Τα συγκεκριμένα ebook θα σας αποκαλύψουν κάποια από τα μεγαλύτερα μυστικά για να αυξήσετε τις θέσεις σας στο Google, καθώς επίσης και τα έσοδα σας μέσω internet!!!

  • Ανεβείτε Εύκολα Στο Google
  • Αποκτήστε Υψηλή Επισκεψιμότητα
  • Κερδίστε Περισσότερα Χρήματα

Εγγραφείτε στο Εβδομαδιαίο NEWSLETTER

&

Αποκτήστε ΔΩΡΕΑΝ το SEO Ebook
"Αποτελεσματικό Link Building" & το Ebook "Χρήματα Μέσω Internet".